Everyday uniform

Studying and having friends in a different city from where I live, teached me to create everyday an outfit that can last from morning to night, with make-up and hairstyle too. I go to college in the early morning and I spend most of the day there, but sometimes it happens to have our breaks and I don’t really want to stay there studying so I go with my mates to a restaurant or I meet some friends for a coffee. And en the evening, when I finish? It could happen that we go for an aperitif, a dinner, cinema or just a walk to calm down after a long day, or most of the time I have to go to the supermarket to buy something to eat for me and grandma. And I’m a perfectionist you know, so everytime I have to look perfect for all these situations! Mostly in these busy days I don’t have the time to shoot my outfits, this is why I decided to create this new kind of posts where I show you some inspirations for my (and of course yours) everyday uniform!

Studiare e avere amici in una città diversa da quella in cui vivo mi ha insegnato a creare ogni giorno un outfit che possa durare dalla mattina alla sera e con questo il trucco e i capelli. Normalmente vado al campus la mattina presto e ci passo la maggior parte della giornata, ma a volte capitano quei giorni con le ore buche in cui proprio non mi va di rimanere lì a studiare e con i miei compagni decidiamo di andare a pranzo in qualche ristorante o incontro qualche amico per un caffè. E la sera quando finisco? A volte mi capita di andare a qualche aperitivo, a cena fuori, al cinema o a fare una semplice passeggiata per scaricare i nervi dopo una giornata intensa, o semplicemente a fare la spesa per me e la nonna già che mi trovo in città. E si sa, sono una perfezionista, quindi ogni volta devo avere l’outfit giusto per tutte queste situazioni! La maggior parte delle volte in queste giornate piene di impegni non ho nemmeno il tempo di scattare le foto dei miei outfit, ed è per questo motivo che ho voluto creare questo tipo di post dove condivido le mie ispirazioni per i miei (e i vostri) look di questo tipo!

 photo Senzatitolo-1_zps0f36f8d0.jpg

 

 

First thing needed is an hairstyle that can combine pratcality while you’re studying and a great chic look when you’re out from university, like this one by Pop Sugar.

La prima cosa è un hairstyle che combini la praticità quando si è a lezione o si sta studiando, ma che allo stesso tempo sia chic e adatto per quando si esce, come questo trovato su Pop Sugar.

 photo Senzatitolo-2_zps6a6bdc8f.jpg

 

When it comes to make up I like long lasting products for my bases. Here I made a selection of Pupa products, which I love, starting from the green primer, a long lasting foundation, a stick cover, a compact powder and a bright pink blush. I like to keep my make up on natural tones so I use a dark brown mascara and a natural pink gloss that lasts long, but it’s also easy to reapply. For my nails I always use bright colors or tones that are completely different from what I’m wearing so here I choosed this lilac nail polish.

Quando si parla di make up uso sempre prodotti che durino per le mie basi. Qui ecco una selezione di prodotti da un brand che amo, Pupa, ad incominciare dal primer verde, con il fondotinta liquido a lunga durata, il correttore in stick, la cipria opacizzante e un blush bello brillante. Solitamente preferisco che i colori del mio make up siano più naturali e quindi ho scelto un mascara marrone scuro e un gloss di un rosa naturale che dura a lungo ma è anche facile da riapplicare. Parlando invece di unghia, preferisco i colori brillanti o completamente diversi da quello che sto indossando come questo smalto lilla.

 photo Senzatitolo-2_zpse3d85043.jpg

 

And then the outfit. I like it to keep it classic, but with not-so-usual accessories, like this tie. I’ve made an all-zara selection, because it’s one of my favorites brand and has a great number of quality, classical, basic products🙂

P.S. Follow me on Bloglovin, Instagram and Twitter, if you’ll tell me I’ll follow you back!

E infine l’outfit. Mi piace rimanere sul classico, ma utilizzando degli accessori non così tipici, come questa cravatta. Ho fatto la selezione di questi capi tutta su zara, perchè è un brand che amo per i suoi prodotti di qualità, classici e basici🙂

P.S. Seguitemi su Bloglovin, Instagram e Twitter, se me lo farete sapere sarò felice di ricambiare! 

Shirt | Tie | Sweater | Jeans | Sandals | Bag

16 thoughts on “Everyday uniform

  1. I totally feel you!!! Even for me, I am juggling 3 jobs!! I need to get changed from an office look to the teacher’s look (I lecture😦 And I need to abide to the code.) And like you said, Zara indeed has some versatile and clean pieces which are so appropriate for most of the occassions. Those heels tho O_O!!! I am going to check Zara out right now to see if that pair is still available!!!

    http://anshul90.com

    Mi piace

  2. Pingback: Everyday uniform | The Queen of Dreaming

  3. Pingback: Everyday uniform | The Queen of Dreaming

Lascia un commento

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...